Ready for take offffff!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marielle Hees - WaarBenJij.nu Ready for take offffff!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marielle Hees - WaarBenJij.nu

Ready for take offffff!!!!

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

06 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gister was het zo ver de laatste werkdag voor mijn vakantie, het is bijna vreemd dat het nu zo ver is want wat heb ik hier lang naar uitgekeken, maar oijoijoi wat heerlijk! Met collega's genieten we van een heerlijke lunch en sluiten we de werkdag af met een drankje en een hapje in Walluk, super initiatief en ontzettend leuk om zo de vakantie te beginnen, collega's bedankt! De geluk, succes en plezier wensen stromen binnen, dat iedereen er aan denk, zooooo attent en leuk, de ene nog net iets origineler als de andere en ja Ton, jij staat met stip op nummer 1, ik hoor je nu al zeggen: "ook dat is Ton H.....n". Terwijl ik Waalwijk uit rij met een heerlijke zomerse plaat die door de auto brult, de schemer wordt ingezet en het aanvoelt als een warme zomeravond, voelt 't voor mij alsof ik de vrijheid tegemoet rijd, ik mijn vleugels volledig uit kan spreiden in een heerlijk volledige ontspanning, heb er alle vertrouwen in dat de wind me gaat brengen waar ik komen moet en ik DIK kan genieten van alle grootse maar ook de kleine dingen die ik mee mag gaan maken. Dit gevoel ga ik even delen bij mijn ouders na een afzakkertje, denk ik mijn vliegtuigplaatsen vanuit mijn bed te reserveren, ik krijg niet ingecheckt, foutje op mijn ticket achternaam staat aan elkaar geschreven, niemand meer te bereiken, totaal geen tress, dat zijn "zorgen" voor morgen..... Al vroeg ben ik wakker iedere vezel bruist, de adrenaline spuit door mijn lichaam, ik wil weg!!!! Na een heerlijke ik doe alles op mijn dooie akker ochtend zijn de tassen gepakt, nog even knuffelen bij mijn jongste vriendinnetje Yara en op naar mijn ouders, waar een heerlijk hollands maal op mij wacht, verse pattatekus met een goed gevulde salade, niet alleen de tafel wordt rijkelijk gevuld met heerlijk eten en leuke gasten, mijn maag staat inmiddels ook op knappen! Ik wordt verrast door Laura die net als mijn pa, ma en Tanja mij mee weg gaat brengen.
Eenmaal op Schiphol check ik in en drinken we nog wat. Dan is het zo ver! Iedereen een dikke knuffel en door de douane nog even zwaaien en hoppa het hoekje om. Nu zit ik in het vliegtuig bijna klaar voor de landing in abu dabi waar ik heerlijk een rijk gevulde chocolademuffin achter mijn wangen verstop.

Goed aangekomen op abu dabi en een goede vlucht gehad, het is bijzonder om hier in mijn eentje op z'n immens groot vliegveld rond te lopen. Ik ben trots op mezelf dat ik hier ben, alleen rond wandel, geniet en mezelf daarbij zo ontzettend rijk voel. Er is geen spoortje angst te bekennen, heerlijk en ontspannen. Daarnet heb ik een croissant besteld, dat Arabisch Engels is best lastig kan ik je zeggen maar ik ben er uit gekomen, al ging het de vrouw achter de kassa wat langzaam :-), waardoor ik lachend bij haar wegliep, ik kan me haar frustratie goed voorstellen al heb ik er echt geen boodschap aan, mij is het gelukt! Nu zit ik bij de gate heerlijk mensen te kijken, complete volksstammen komen voorbij. Zon gebruind, grijs gekleurd haar en allen in witte lakens gewikkeld, oranje nagels, niet gelakt zoals wij, misschien is het wel van de terracotta of henna. Complete groepen Chinezen die overal de tijd voor nemen en ontzettend goed zijn om voor andere de weg te versperren. Het voelt al echt als vakantie, lovely! Het valt mij op dat er best veel mensen zijn die alleen reizen, dat is mij eerder nog nooit opgevallen, waarschijnlijk omdat ik daar nooit voor open heb gestaan en het eerder heb veroordeeld.
Eenmaal gestationeerd in het vliegtuig heb ik even de eluzie dat ik twee stoelen tot mijn bezit heb. Helaas kan ik andere halve stoel inleveren op het moment dat mijn buurman gaat zitten. Hij heeft net als ik goed zijn best gedaan om reserves op te bouwen. Is erg kort ademig en snurkt al als hij niet slaapt. Hij is erg aardig, we kletsen wat, jawel in het Engels, weer een overwinning! Hij is geboren en getogen in Sydney, Tanja speciaal voor jou heb ik gevraagd als jij zich morgen in het centrum bevind hij Sydney voor jou wil groeten aangezien ik niet door de douane mag, hij moest er om lachen en zou het zeker doen. Hij werkt als project engineer in de verenigde emigranten en reist veel. Zijn dochter woont momenteel in delft waar zijn technische bouwkunde en architectuur studeerd. Toen wij het over mijn werk kregen, kreeg ik de tip dat Coolworld op zekerssss naar Australië moest komen omdat er erg veel vraag voor is. Nou Edwin, Ruud en Jack, dat vooronderzoek wil ik wel uit gaan voeren ;-)!
Als wij na een uur vertraging de lucht in mogen slaap ik al vlug, nu ik mijn ogen open heb, heb ik nog 3 uur te gaan. Mirjampie ik ben al dichter bij jou als bij het vertrouwde Holland! Als ik het siep uit mijn ogen wrijf zie ik mensen naar mijn buurman kijken omdat deze inmiddels ook zijn ogen gesloten heeft en het snurk volume heeft opengedraaid zodat ook de mensen in de business class, 24 rijen voor ons mee kunnen genieten. Hier zo blij met mijn ICT scan oordoppen met de daaroverheen gezette muziek en weer krullen mijn mondhoeken op tot mijn oren, wat voel ik me een gelukkig mens!

De overstap in Sydney ging wederom ontspannen, heb zelfs nog even met een tandenborstel over mijn bijna geel geworden gebit heen geveegd. Thee gedronken in een barretje en mijn ouders uit bed gefacetimed. Nu inmiddels goed aangekomen in Auckland, ben wat langer dan verwacht blijven hangen op het vliegveld mijn backpack kwam niet door het flappengordijn op de lopendeband. Nu blijkt deze op eigen hand Sydney aan het verkennen te zijn. Daar sta je dan als kersverse Hollandse blondy met 5lessen Engels (vanuit de auto achter de kiezen) op een overwarm vliegveld met niet schoongemaakte schoenen, een kilo goede zoute drop in mijn mik omdat dat niet door de douane komt (ik het eerder vergeten ben op te eten). Het is gelukt, ik heb het geregeld mijn tas wordt gezocht en nagebracht in het hostel, ze hebben precies 24 uur want dan moeten wij er met onze luxe camper vandoor. Dusss dat wordt nog 24 uur gummen ;-)....na een hele dikke knuffel met ons Mirjam en een lekkere in elkaar gedraaide couscous, nu in Auckland city, even kijken waar de Weijers vanaf zijn gesprongen en dan lekker mijn stapelbedje in. Op naar het volgende avondtuur!!!


  • 06 April 2014 - 10:34

    Edwin Rath:

    Wat een,super leuk verslag, kan bijna niet wachten op de rest.
    Zie je wel dat je het prima redt,met je stone coal english

  • 06 April 2014 - 11:20

    Tanja:

    Wat een heerlijk verhaal lieverd! Al schuddebuikend gelezen ;) Fijn dat het Opera house vandaag even persoonlijke aandacht krijgt, thanks! And remember....YOU DID IT! Kus from Hollanda

  • 06 April 2014 - 16:17

    Anneriet:

    Há Mariëlle,
    Wat leuk om zo snel al een verslag van je te lezen. Ik heb het hardop gelezen zodat Wim , die thuis was het ook kon horen. We hebben ervan genoten en wensen jou en Mirjam , wiens verslag van 20 maart ik ook nog heb voorgelezen ; nog heel veel mooie ervaringen. Heel veel liefs en groeten van Wim en Anneriet.

  • 06 April 2014 - 18:58

    Marjolein:

    Wat 'n super leuk verhaal en zo smakelijk verteld ook ;) zo voelt t niet dat je zover weg bent. Ik hoop dat je spullen snel aankomen in t hostel. Dikke kus

  • 06 April 2014 - 21:50

    Sjannie :

    Wat fijn om te horen dat je er bent. Afgelopen nacht rond 5 uur zeiden we tegen elkaar Mariëlle is nu in Nieuw Zeeland. Dachten op dat moment allebei aan jouw. Mariëlle maak er een mooie reis van en doe Mirjam de groetjes.

  • 07 April 2014 - 13:02

    Ton:

    KWALITEIT!!!!! Geniet van elke minuut en laat je niet gek maken hé.....

  • 07 April 2014 - 16:50

    Lili:

    Hoi lieve schat,
    Ik wens jullie heeeeeeeeeeeeeeel veel plezier ook dikke knuffel voor mirjam.
    lili

  • 07 April 2014 - 17:21

    Sandra:

    hey lieverd,
    wat een leuk verhaal om te lezen..als je al zoveel plezier hebt met de reis dan gaat het daar helemaal goedkomen! Heel veel plezier daar in Auckland en met de camper...hopelijk hoef je niet TE lang te gummen ;-)

    dikke kus

  • 07 April 2014 - 18:14

    Laura:

    Hoi lieverd,

    Wat een leuk verslag jij hebt je roeping als schrijver gemist. Fijn dat de reis zo goed is gegaan, dat geeft je dan ook weer een boodt he.
    Geniet van alles wat komen gaat en de groetjes aan die andere van Hees;).
    Kijk nu al uit naar je volgende verslag.
    Dikke kus van laut en natuurlijk van mijn twee mannen.

  • 07 April 2014 - 19:44

    Bob:

    Hej Marielle,

    Het is er niet meer van gekomen om je een goede reis te wensen, maar zo te lezen heb je die al gehad!!

    Ga er onwijs van genieten!!!!

    X Bob

  • 07 April 2014 - 22:44

    Gerard Linders:

    Hoi Marielle,
    Geweldig leuk zo'n reisverslag, ik geniet ervan.
    Wat een uitkomst een WWW, ver weg en toch dicht bij.
    Ik blijf jullie volgen, en hopelijk komen er ook nog mooie foto's online.
    Ik wens Jou en Mirjam een fijne voorzetting van de reis toe.

    GENIET ER MAAR VAN !!!

    Groetjes,
    je oompie

  • 08 April 2014 - 14:58

    Marina:

    Pinch yourself! Het is werkelijkheid en helemaal jouw avontuur! Geniet en blijf vooral schrijven - geweldig.

    Groetjes,
    Marina

  • 10 April 2014 - 22:41

    Yara's Papa:

    Hè wokkels on tour!

    Zo te lezen heb je de voorpret lekker over je heen laten komen en ben je nu aan die geweldig reis begonnen. Je hebt al kennis gemaakt met diverse voor- en nadelen van het reizen en deze ruimschoots overwonnen. Hopelijk heeft de jetlag je nog niet te pakken en kun je optimaal genieten van al het moois aan de andere kant van de aardbol. Geniet van alle mooie dingen die er zijn te doen, zien, horen en voelen!
    Veel plezier en een kusje van Yara.

    Gr. Papa Weijers

  • 11 April 2014 - 10:21

    Buufke:

    Buufke, wat leest dit lekker weg zeg!! Het voelt bijna alsof ik zelf onderweg ben...
    Geniet met elke vezel in je lijf. Waanzinnige tijd gewenst met je mattie!!!

    Knuf!

  • 11 April 2014 - 12:18

    Sandra (Coolworld):

    Hoi Mariëlle, wat een leuk verslag. Ik heb het net pas gelezen, waarschijnlijk is er met het opschrijven van mijn mailadres iets niet goed gegaan. Maar ik heb me zojuist weer toegevoegd, dus de volgende ga ik zeker krijgen. Leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven! Geniet met volle teugen!!

    groetjes,
    Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Het pure geluk begint bij jezelf.... Dream big and let the dream came true!

Actief sinds 22 Feb. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 5902

Voorgaande reizen:

04 April 2014 - 05 Mei 2014

Cross-border happiness

Landen bezocht: